باشگاه مشتریان برای سالن‌های زیبایی

 

سالن های زیبایی از کسب‌وکارهای کوچک با حاشیه سود کم هستند -با توجه به اینکه درصد زیادی از درآمد سالن به آرایشگرها تعلق می‌گیرد به اضافه هزینه های جانبی مانند تجهیزات، آب، برق و...-  همانطور که می‌دانیم در سال‌های اخیر رشد سالن های زیبایی بسیار بالا بوده‌ و در حال حاضر بیش از هزار سالن زیبایی فقط در تهران وجود دارد. بنابراین در فضای رقابتی شدیدی حضور دارند و از کسب‌وکارهایی هستند که دائم نیاز به تغییرات دارند و اگر به روش سنتی خود ادامه دهند در کمتر از 3 سال با شکست مواجه خواهند شد و از بازار حذف می‌شوند. همچنین در این روزها دیگر کسی به طور اتفاقی در خیابان یک سالن زیبایی را انتخاب نمی‌کند و یک سالن زیبایی برای جذب و حفظ مشتری نیازمند برندینگ و تبلیغات است.

ویژگی های کسب و کار سالن‌های زیبایی

 

محیط رقابتی شدید در تعداد و خدمات 

رشد سالن‌های زیبایی موجب به وجود آمدن موج رقابت شدیدی بین سالن‌های زیبایی شده که در ارائه خدمات از نظر تنوع و تخصص‌ها نیز مزایای رقابتی ایجاد می‌کند.

مراجعه مشتری برای خدمات مختلف به سالن‌های مختلف

امروزه مشتریان سالن‌های زیبایی برای هریک از خدمات( رنگ، ناخن، آرایشی، شینیون، ابرو و ...) به سالن‌های متفاوتی می‌روند و وفاداری مشتری به یک سالن برای انجام همه خدمات مورد نیاز از بین رفته است.

تغییر سالن زیبایی با جابجایی آرایشگر

معمولا مشتری یک سالن با جابجایی آرایشگر به سالن دیگر، سالن زیبایی خود را عوض می‌کند(وفاداری مشتری به آرایشگر بیشتر از سالن است)

نوسان درآمد در ایام خاص

سالن‌های زیبایی روند ثابتی برای کسب درآمد ندارند در شرایط و مناسبت‌هایی مانند عید و ایام شادی مشتری بیشتری دارند و تعداد مشتریان در ایامی مانند عزاداری و محرم کمتر می‌شود.
 
 

ویژگی های خاص سی کلاب در پکیچ باشگاه مشتریان سالن زیبایی: