باشگاه مشتریان رستوران ها و کافی شاپ ها

 

رستوران ها و کافی شاپ ها از کسب‌وکارهایی هستند که در محیط رقابتی جذاب غذا و نوشیدنی حضور دارند. فاکتورهای متعددی از جمله موقعیت مکانی مناسب، نوع غذاها، قیمت گذاری، مزیتهای رقابتی و داشتن ویژگی خاص در موفقیت این کسب‌وکار نقش مهمی دارند. همچنین داشتن مشتری‌های ثابت و وفادار و بازاریابی دهان به دهان تاثیر زیادی در حفظ و افزایش مشتریان دارد. آرزوی هر رستوران و کافی شاپی، اصطلاحا تبدیل شدن به یک پاتوق برای مشتریان است. اگر یک رستوران بتواند سهم ثابتی از مشتریان وفادار و پاتوقی خود کسب در آمد کند، آنگاه می تواند نفس راحتی بابت تامین هزینه ها بکشد و سپس به کارهایی از جمله توسعه، تبلیغات و بازاریابی بپردازد. باشگاه مشتریان راهکاری ساده اما موثر برای رستورانها و کافی شاپ ها در نیل به این هدف هستند. 

 

ویژگی های کسب و کار رستوران

 

ذائقه و عادات غذایی مختلف مشتریان

موضوع ذائقه و عادت های غذایی متفاوت مشتریان از موضوعات چالش برانگیز برای رستوران‌ها است، که نیازمند برنامه ای است که چطور مشتریان با سلایق مختلف را راضی نگه دارد و چگونه از این رضایت اطمینان حاصل کند.

نداشتن اطلاعات مشتریان

کمتر رستورانی اطلاعات مشتریان را دریافت و ثبت می‌کند و این موضوع به ناتوانی تحلیل مشتریان، وفادارسازی مشتریان و عدم ارتباط پس از خروجشان منجر می‌شود

ارتباط ضعیف با مشتریان

اکثر رستوران‌ها ارتباط کم و بی کیفیتی با مشتری دارند طوری که با خروج مشتری از رستوران ارتباط با مشتری قطع می‌شود.

نوسان قیمت‌ها برای تامین مواد اولیه

به دلیل نوسان قیمت‌ها رستوران ها با مشکل تهیه مواد اولیه با قیمت‌های متفاوت و در نتیجه عدم توانایی تصمیم‌گیری درست برای قیمتگذاری غذاها روبرو هستند که این موضوع به برنامه‌ریزی و داشتن راهکار مناسب برای کنترل وضعیت احتیاج دارد.
 
 

ویژگی های خاص سی کلاب در پکیچ باشگاه مشتریان رستورانی